A bonyolultabb banki szolgáltatásokban is terjednek az online megoldások

A bonyolultabb banki szolgáltatásokban is egyre nagyobb szerephez jutnak a digitális megoldások, de a hagyományos ügyintézés szerepe még mindig jelentős – derül ki a Cofidis elemzéséből.

A hitelfolyósító társaság keddi közleménye szerint a hétköznapi teendők nagy része már az internetre került át. Az ételrendelés 52 százalékát, a szállásfoglalás 45 százalékát, a hivatalos ügyintézés 43 százalékát, a szerződésmódosítás 29 százalékát online intézik a megkérdezettek, de a nemzetközi adatok szerint a bankszámla és egyéb pénzügyi eszközök ellenőrzése is népszerű internetes tevékenység – írták más felmérésekre hivatkozva.

A Cofidis hangsúlyozta, hogy a magyarországi válaszadók elsősorban a nagyobb pénzmozgással járó műveleteket intézik hagyományos módon. Hitelfelvételt a felmérés alapján 2 millióan igényelnének online, elsősorban a 30-49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettséggel és átlag feletti jövedelemmel rendelkezők. Ennél jóval többen, csaknem 60 százaléknyian szívesen fogadnák a digitális fejlődés gyorsulását. A visszajelzések alapján különösen a 30 év alattiak gondolják úgy, hogy a folyamat gyorsabbá és kényelmesebbé tenné a banki műveleteket. Online ügyintézésre 15-20 százalékkal többen választanának számítógépet, mint okostelefont – írták.

A Cofidis hozzátette, hogy a magyarországi adatok nem különböznek lényegesen a külföldiektől, hiszen egy 17 országra kiterjedő felmérés is arra jutott nemrég, hogy a személyi kölcsönök 61 százalékát a bankfiókokban intézték az igénylők.

A Cofidis Hitel Monitor kutatását az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette 500 fős mintán online adatfelvétellel. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.