Mivel növelheti egy SEO szakember a weboldal organikus forgalmát?

Azt, hogy egy webhely organikus forgalma milyen mértékben növekszik, a visszamutató linkek mellett nagyban függ a megfelelő téma kiválasztásától. Ugyanakkor a keresési szándék megértése igen fontos: minél szervezettebb az adott keresési kifejezésre a tartalom, annál előkelőbb helyre kerül a keresési eredményekben. Nem véletlenül évek óta az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.

Egy weboldalt rengeteg keresőoptimalizálási probléma akadályozhatja abban, hogy a Google-ban jól szerepeljen.  A SEO Expert véleménye alapján az állapítható meg, hogy az organikus potenciállal rendelkező, megfelelő téma kiválasztása a leggyakoribb ok – a backlinkek hiánya mellett, valamint az, ha nem vesszük figyelembe a keresési szándékot.

Megfelelő téma kiválasztása

Egyes oldalak rengeteg backlinket tartalmaznak, ennek ellenére szinte semekkora forgalmat nem kapnak a Google-tól. Ilyenkor érdemes a megfelelő téma kiválasztást megvizsgálni – rendelkezik-e organikus potenciállal. A hírcikkek egy része rövidtávon hatalmas organikus keresési forgalmat érnek el. Ezt köszönhetik annak, hogy a ”Legnépszerűbb hírek” blokkban helyezik el a releváns nagy mennyiségű kereséseket.

Számos olyan dolog van, amely az online térben egyértelmű, az egyik az, hogy a legtöbb embert a régen történt dolgok egyáltalán nem érdeklik, tehát nem is keresik sohasem. Ha senki nem keres rá az oldalunkon lévő tartalmakra, akkor nem fog forgalom generálódni. Illetve az is, hogy az emberek nem tudnak olyan dolgokat keresni, amelyekről nem tudnak.

A keresési szándék szerepe: a weboldal tartalma egyezik-e a keresési szándékkal

A keresési szándék, vagy felhasználói szándék az oka, amiért valaki a Google-ba valamit beír. Fontos, hogy megértsük miért kereste. A keresési szándékra már a lekérdezés megfogalmazása alapján is lehet következtetni. A Google arra törekszik, hogy az emberek lekérdezéseire a legrelevánsabb találatokat adja vissza. Ezért van az, hogy a ”legjobb fúrógép” keresés legjobb organikus eredményei az ajánlásokat tartalmazó blogbejegyzések – és nem a termékoldalak. A Google alapvetően tudja, hogy vásárlási, vagy keresési-információs szándéka van a felhasználóknak. Olyan tartalmakat kell gyártani, amely a szándékhoz illeszkedik. A SEO jó lehetőség arra, hogy a tartalmat hozzáigazítsa a konkrét keresési szándékhoz, majd arra optimalizálja.

Miért kell a tartalmat optimalizálni?

Ha a SEO szakember a keresési szándékra optimalizálja a tartalmat, akkor azt könnyen megtalálja a célközönségünk. A szakszerűen végrehajtott munka révén nő az elköteleződése a felhasználónak, és a visszafordulási arányt csökkenti. Ezért nem mindegy, ha valaki valamit vásárolni szeretne, akkor egy hosszabb blogbejegyzésre navigáljuk. De ez igaz fordítva is! Ha valaki egy kérdésre szeretne választ, vagy szeretne valamit megtanulni, neki sose egy termékoldalt mutassunk.

Összegzés

A SEO egyik hatékony módja annak, hogy több látogatót szerezzen a weboldalunk. Minél előkelőbb helyen állunk, annál több ember számára lesz vonzóbb. Több eladás, és több visszatérő látogató. Viszont az algoritmusok is folyamatosan fejlődnek. Egy jó SEO szakember rengeteg időt és pénzt spórolhat meg, ha a tartalmat a konkrét keresési szándékhoz hozzáigazítja, majd arra optimalizálja.